چکاوک ها

چکاوک ها

من محمد حسین حسنی ، شاعر ، نویسنده
چکاوک ها

چکاوک ها

من محمد حسین حسنی ، شاعر ، نویسنده

خسته ام از هوای آلوده




 

خسته ام از هوای آلوده

تن و جانم شدست فرسوده

 

دوست دارم کمی نفس بکشم

در هوای تمیز و بی دوده

 

گاه وقتی  علاوه بر دوده

ریزگرد و غبار هم بوده

 

همه جا بوی گند می آید

بوی بار شکمبه و روده

 

در کنارش فضولی مردم

غیبت و حرف مفت و بیهوده

 

یا که انواع دیگر اذیت

که نمایند مردم لوده

 

می‌شود باعث دل آزاری

روح زخمی شود و جان سوده

 

هر چه روحت لطیف تر باشد

می شود رنجهایت ، افزوده

 

باید از این دیار دوری کرد

رفت جایی برون از این توده

 

رفت جایی که آسمان صاف است

جاده اش را کسی  نپیموده

 

در دل یک طبیعت وحشی

با همه رازهای  نگشوده

 

می شود امنیت و  راحت داشت

آن چه که آدمی  نیازموده

 

من همیشه پی همین بودم

عاشق حلقه های مفقوده

 

بده کفش مرا  که می‌خواهم

زود خارج شوم ز محدوده!

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد