چکاوک ها

چکاوک ها

شعر ، ادب ، عرفان ( چنانچه با نوشته ها و نظراتم موافق یا مخالف هستید لطفاً نظر بگذارید یا ایمیل بزنید تا تبادل نظر کنیم افزون بر این آماده همکاریهای نوشتاری و ادبی با علاقمندان می باشم )
چکاوک ها

چکاوک ها

شعر ، ادب ، عرفان ( چنانچه با نوشته ها و نظراتم موافق یا مخالف هستید لطفاً نظر بگذارید یا ایمیل بزنید تا تبادل نظر کنیم افزون بر این آماده همکاریهای نوشتاری و ادبی با علاقمندان می باشم )

آدم مرموز

مولوی می گه :

هر کسی از ظن خود 

شد به گیتی یار من 

از درون من نجست 

هیچکس اسرار من ( اقتباس مرحوم دکتر حمیدی شیرازی از شعر مولوی )

حکایت تو رو بیان می کنه  ! که همیشه سعی می کنی خوب و مهربان باشی و صاف ، مثل چشمه های زلال !

شاید توی این دنیا هیچکس ، کس دیگری را خوب نشناسد اما به هر حال بعضی آدمها 

لایه های عمیقی دارند و بعضی ها فقط از  پوسته نازکی برخوردارند به همین جهت دسته اول 

از دید دیگران ، ادمهای مرموزی هستند !

بعضی ها مثل تخم مرغ می مونن که با اندک ضربه ای میشکنن و هر چی درونشان باشه می ریزه بیرون !

و وای به وقتی هم که فاسد باشند که دیگه أدم باید بینی اش رو بگیره و فرار کنه !

دسته ای از آنها که لایه های عمیق دارند ، مثل خیلی های دیگه  ، امیخته ای از خشم ، لبخند ، مهربانی ، جسارت و همه صفات بد و خوب انسانی هستند ، اما همیشه سعی می کنند که قسمتهای خوب خودشون رو به کار بگیرند و از بدهاش صرف نظر کنند

و چون ابعاد مختلفی دارند که برای آدمهای معمولی قابل درک نیست  ، مرموز تلقی می شوند !

یکی از آشنایان در مجلسی پشت سر ت  گفته بود : من از فلانی خوشم نمی آید آدم مرموزی هست !

شنونده از او پرسیده بود مثلاً چکار کرده که مرموزه ؟

 ایشان پاسخ داده بود : هیچی ! ولی یه جوریه !

ولی تو خودت می دونی چه جوری هستی ! و چرا مرموزی  !

چون سعی می کنی همیشه با لبخند با دیگران برخورد کنی و انرژی مثبت خودت رو منتشر کنی !

چون سعی می کنی همیشه مواظب کلامت باشی و بی جا و بی دلیل دیگران را از خودت آزرده خاطر نسازی !

چون همواره تا جایی که می تونی دست دیگران رو می گیری و خدمت می کنی  !

چون در همه حال خدا رو ناظر رفتار خودت  ودیگران می دونی  و اگر کسی ستمی بهت کرد فراموشت  میشه و خوبیهایی رو هم که به دیگران کردی از خاطر می بری !

چون همواره صادق بودی !

 همواره به مال مردم احترام گذاشتی !

همواره مناعت طبع داشتی !

هر چی داشتی با دیگران قسمت کردی !

هر چی خواستی و دیگران داشتند و به تو ندادند ، به دل نگرفتی !

هر چی وفا کردی جفا دیدی !

هر چی صاف بودی ، ناخالصی دیدی !

و خیلی چیز های دیگه که از بس مرموز هستی من هم که اینقدر به تو نزدیک هستم ، هنوز نفهمیده ام !

گاهی وقتا منهم دلم می خو اد اینقدر که تو مرموز هستی لا اقل منهم کمی شبیه تو بودم ! ولی خب خدا 

که نمی خواد همه بنده هاش مثل هم باشند !

اگه قرار بود همه مثل تو باشند دیگه چه کسی از راز و رمز های عجیب تو و این صفات عجیبت

توی این دوره آخرالزمان تعجب می کرد ؟

دیگه چه کسی حسادت خودش رو می تونست با گفتن کلمه مرموز ، بروز بده ؟

اگه قرار بود حتی یک نفر دیگه همپای تو بیاد ، مطمئنم کسی نمی تونست !

 می دونی چرا ؟

برای این که تو اینقدر خوبی که اگه حس می کردی کسی  داره سعی می کنه بهت برسه

مخصوصاً قدمهات رو کند می کردی یا سرت رو گرم بستن بند کفشت که هرگز باز نشده بود می کردی 

 تا اون یه نفر مخصوصا ! از تو جلو بیفته !

و برای همین چیزهاست که من بر خلاف خیلی از آدمهای دور و برم همیشه آدمهای مرموز رو دوست دارم 

 و فکر می کنم اگه دنیا پر از آدمهای مرموز بود چی می شد !




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد