چکاوک ها

چکاوک ها

شعر ، ادب ، عرفان ( چنانچه با نوشته ها و نظراتم موافق یا مخالف هستید لطفاً نظر بگذارید یا ایمیل بزنید تا تبادل نظر کنیم افزون بر این آماده همکاریهای نوشتاری و ادبی با علاقمندان می باشم )
چکاوک ها

چکاوک ها

شعر ، ادب ، عرفان ( چنانچه با نوشته ها و نظراتم موافق یا مخالف هستید لطفاً نظر بگذارید یا ایمیل بزنید تا تبادل نظر کنیم افزون بر این آماده همکاریهای نوشتاری و ادبی با علاقمندان می باشم )

دوبیتی: دل تنگ و غم بسیار دارم

دل تنگ و غم بسیار دارم

شب چله هوای یار دارم

بهش میگم میایی خونه ما؟

همیشه میگه که من کار دارم!


از قافله هر چه دویدم ، من عقب ماندم

از قافله هر چه  دویدم ، من عقب ماندم        

در جاده های ناامیدی جان به لب ماندم

 

عمری دویدم تا به فردایی رسم بهتر    

هر عصر محتاج دو قرص نان شب ماندم

 

گفتند تو حرکت نما تا حق دهد برکت    

کشتم خودم را لیک،  در راه طلب، ماندم

 

انگار دیگر این روایت ها مجرّب نیست  

از این که تاثیری ندارد ،  در عجب ماندم!

 

تعطیل شد دنیای ما،  از سالهای قبل               

پشت درش یک عمر اما بی سبب ماندم

 

هر روز عزرائیل ها هی مرگ آوردند           

من با امید زندگی، راضی به تب ماندم

 

هر روز هم با  وعده فردای شیرین تر     

حنظل به من دادند و در خواب رطب ماندم

 

از زندگی تا زنده بودن بس تفاوتهاست       

رفتم پی واجب ولی در مستحب ماندم!

 

از من گذشت اما شماها فکر خود باشید   

خیلی خطا کردم در این شهر جَلَب ماندم!

 


 

 

دوبیتی برای یلدای 1401

شب یلداش چطو میگی قشنگه

کسی که تو گذرگاه پلنگه؟

ولی وقتی شما باشین کنارش

دلش قُرصه که تو دستش تفنگه!

======

اگه هنگام صلحه یا که جنگه

اگه سال خروسه یا نهنگه

تو که باشی کنار سفره عشق

فقط با نون خالی هم قشنگه!

======

کنار تو همه دنیا قشنگه

نباشی تو، دل من تنگِ  تنگه

شب یلدای شاعر تو نباشی

غزلهاشم فقط مُشتی جفنگه!

======

غزل می خوام بگم ، اما نمی شه

دوبیتی از دل من پا نمی شه!

شبیه بچه پررو ها میمونه

به هیچ نحو از سر من وا نمی شه!

======

شب یلدای ما وقتی قشنگه

که دنیا خالی از دلهای تنگه

در این بازار غم  کو یک دل خوش

اگر هم خنده ای باشه، جفنگه !

 

زن ، زندگی ، آزادی

با لفظ، زن و زندگی وآزادی

ای دوست مکن به نفع دشمن ، شادی

بیگانه برادر نشود با من و تو

در دام خیالات غلط افتادی!

هنندانم چره مین ولایت

هنندانم چره مین  ولایت     

هنوینیم نشانی از صداقت


به هر کی هادنی دست رفاقت    

 یه چیزی هنکنه یکهو به پاچت !

کلا بشتی سر ما باریکلا ( غزل با گویش شاهرودی)

کلا بشتی سر ما باریکلا     

وا دو تا قل هوالله باریکلا


بووردی مال مایه بی خجالت  

بخوردی مثل ملا باریکلا


بخوردی وا  قروت بالا شاکو 

زدی بعدش به حاشا باریکلا


قرار ما نبه هاباشه اینطر     

کلابازی وا استا؟ باریکلا


در افتیم ما زمین و تو بخندی   

یا وستاکی  تماشا، باریکلا!


بووردی مال مایه، نوش جنت      

نکن تعریف ،اما باریکلا!


که رسم هنباشه این کار بد تو    

همین امروز و فردا باریکلا!

به جز خیال نجیبت در این حوالی نیست

 به جز خیال نجیبت در این حوالی نیست

هوای زندگیم  از غم تو خالی نیست

 

برای گریه کدامین بهانه بهتر از این

که جای خالی تو جای بی خیالی نیست

 

تمام هفته من از غروب جمعه پر است

           برای شنبه شدن فرصت ومجالی نیست

     

درون لاک خودم می روم که غم بخورم

که نان  هیچ کجایی بدین حلالی نیست  

 

           به سنگ حادثه وقتی دلی ترک برداشت

          امید وصله بر آن  کوزه سفالی نیست

 

           شکسته حال وپریشان بمان ، بمان ، دل من

           که در طریق وفا بیش از این  کمالی نیست